خرما حاجی آباد

شهرستان دشتستان در شرق استان بوشهر از جنوب به شهرستان دشتی، از مغرب به شهرستان بوشهر و تنگستان از شمال غرب به شهرستان گناوه و از مشرق و شمال شرق به استان

فارس منتهی می‌شود.

خرما مهم‌ترین محصول کشاورزی این منطقه بوده و نقش مهمی در اقتصاد این شهرستان و استان و کشور دارد.

برداشت خرماي پيارم از اوايل مهر آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت كه علاوه بر مصرف داخلي به كشورهاي روسيه، تركيه، آفريقاي جنوبي، كانادا، كلمبيا، نيوزلند و كشورهاي حاشيه خليج فارس صادر مي شود
ارقام نخل هاي كشت شده در شهرستان حاجي آباد شامل پيارم، خاصويي، شاهاني، مضافتي، بيزو، خنيزي، فركان، مرداسنگ، زاهدي، خاركلوت و برديوار است.
روستاهای سرچاهان، تزرج، معدنوئیه، شهدادی، برآفتاب، دهستان پایین و بالا، نیزار، درآگاه، گهکم، گنج و... در شهرستان حاجی‌آباد از نقاط عمدهٔ تولید خرما حاجی آباد هستند.
شهرستان حاجي آباد به علت داشتن آب و هواي گرم و خشك تنها منطقه كشت خرمای پيارم حاجی آباد در كشور است

از دو هزار و ۵۰۰هکتار نخلستان‌های پیارم در حاجی‌آباد ۷۰ درصد آن معادل شش هزار تن سالانه به امارات متحده عربی، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، روسیه، ارمنستان، تاجیکستان و آسیای مرکزی صادر می‌شود

شهرستان حاجی‌آباد در شمال هرمزگان با داشتن آب‌وهوای گرم و خشک، تنها منطقه کشت پیارم در ایران و هرمزگان است. در هرمزگان ۵۰ رقم خرما تولید می‌شود که ۱۰ نوع مرداسنگ، زرد، مضافتی، کریته، خنیزی، آل مهتری، زرک، خاصویی، هلیلی و پیارم آن صادراتی است. ایران بعد از کشور تونس دومین صادرکننده خرما در جهان است.

 با خرمای پیارم بیشتر آشنا شوید

خرمای پیارم سرشار از مواد قندی، پروتئینی و سایر مواد معدنی بوده و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و به دلیل تحمل زیاد نخل آن در برابر شوری، در سطح وسیعی از باغات حاجی‌آباد کشت‌شده است. روستاهای پرآفتاب، دهستان پایین و بالا، نیزار، درآگاه، گهکم، گنج و... در شهرستان حاجی‌آباد از نقاط عمده تولید خرمای پیارم هستند.

مردم هرمزگان باهدف معرفی بیشتر خرمای پیارم در آبان ماه سال 92 جشنواره پیام باکیفیت‌ترین خرمای جهان را در روستای تزرج شهرستان حاجی‌آباد برگزار کردند.

یک کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در مورد ارزش غذایی خرمای پیارم گفت: خرمای پیارم سرشار از مواد قندی، پروتئینی و سایر مواد معدنی بوده و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه عمده قند موجود در آن از نوع فروکتوز است، به‌راحتی و سرعت در متابولیسم بدن استفاده‌شده و به‌عنوان قند مجاز مصرفی توسط افراد مبتلابه دیابت بسیار مناسب است.
قیمت خرما پیارم درجه یک بستگی به نوع خرما و کیفیت آن دارد و خرمای مرغوب پیارم حاجی آباد یکی از گران ترین خرماهای جهان است.
قیمت خرما پیارم درجه یک تازه
خرمای درجه یک پیارم زمانی که برداشت می شود برای این که کرم خورده و بلبل خورد آن جداسازی شود به دقت توسط کارگران پاک می شود و از طرفی هم خرمای درجه یک پیارم تازه اگر به صورت پیش فروش و بدون واسطه خرید و فروش شود قیمت ارزان تری خواهد شد.

قیمت خرما پیارم درجه یک اگر سوپر باشد گران تر است چرا که هم از نظر ظاهری و هم از جهت کیفیت در ردیف بالاتری قرار داد و سپس خرمای پیارم به خرما پیارم معمولی یا سلکت، خرما پیارم درجه دو، خرما پیارم بدون هسته، و خرما پیارم درجه سه یا صنعتی دسته بندی می شود که قیمت خرما پیارم درجه یک قطعا از همه بیشتر است.

 شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از قیمت خرمای حاجی آباد با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

 شرکت خرمای ایرانی یکی از صادرکننده های خرما در امر خرید خرمای حاجی آباد و فروش خرمای حاجی آباد و یا خرمای مدنظرتان  آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.